SEO is een belangrijk onderdeel van de vindbaarheid van jouw bedrijf of blog. Als onderneming wil je dat klanten en volgers (en het liefst jouw ideale klant/volger) je business vinden. Makkelijk en snel. Maar hoe werkt dat? En wat is SEO eigenlijk? In dit artikel leg ik het je haarfijn uit!
Wat is SEO?
De betekenis van SEO
SEO betekent Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Wanneer je met je website de vindbaarheid tussen de gebruikers en de zoekmachines wilt verbeteren, doe je er goed aan deze optimalisatie in te zetten voor alle teksten. Dit levert namelijk een gebruikersvriendelijke ervaring op en dat vindt Google heel erg belangrijk.
De basis technieken
Uitleggen wat zoekmachine optimalisatie precies is, is breed. Heel breed. En er valt veel over te vertellen. Ik werk graag met deze techniek, omdat ik zelf ervaar dat de kwaliteit van een tekst zichtbaar verbetert en bezoeken aan mijn websites verhoogt. Ik hou het in dit blog even op de 3 basis technieken van SEO:
Techniek 1. Bedenk unieke titels per artikel of blog op jouw website
Niet dezelfde titel voor meerdere producten of blogs, maar hou elk artikel en blog zo uniek mogelijk. In WordPress wordt voor de titel de Heading 1, ook wel H1 gebruikt.
Techniek 2. Hou de titel kort
Producten of blogs kunnen soms ontzettend lange namen hebben. Bijvoorbeeld witte mok met stippen en tekst Ik Hou van Mama. En dan staat er misschien ook nog een merk bij. Of 5 geweldige hotspots die ik vorig jaar bezocht in Mallorca. Je kunt de neiging hebben om url’s correct te willen noteren. Doe dat liever niet, want de url + titel van een artikel of blog worden daarmee onnodig lang. En niet geheel onbelangrijk: Google kan er maar een deel van laten zien in de zoekresultaten. Denk meer in telegram stijl zoals: Mok wit stippen Ik Hou van Mama en 5 x Geweldige Hotspots Mallorca. Gebruik voor lange(re) titels liever de meta-tag.
Techniek 3. Voeg altijd een unieke meta-tag toe
In de meta-tag kun je meer tekst kwijt en een samenvatting formuleren over het onderwerp dat je behandeld hebt. Een gebruiker kan dan snel bepalen of deze tekst dé tekst is waar hij of zij naar op zoek is. Hoe langer je op internet zit, hoe sneller je als gebruiker scant en dus weer weg kunt klikken. Een pakkende meta-tag is dus key voor bloggers en bedrijven. Google laat vetgedrukte fragmenten uit jouw samenvatting aan de gebruiker zien, wanneer die goed overeenkomen met de zoekopdracht. Gebruik daarom voor ieder blog/artikel/product en pagina een andere, unieke meta-tag. Zo kan alles goed en afzonderlijk van de ander, gevonden worden.
Wat is SEO: hulp nodig?
Herken je jezelf in deze situatie:
- Als ondernemer of blogger wil je starten met bloggen, maar je weet niet goed hoe
- Je wil graag een seo proof blog hebben die je op je website kunt plaatsen, om klanten kennis te kunnen laten maken met jou en je business. Die kan ik voor je schrijven!
- Je zou graag meerdere seo proof content/blogs op je website willen? Die kan ik voor je schrijven!
- Je wil meer tips & tricks over SEO.
Neem dan contact met mij op via dit contact formulier. Dan kijken we even wat ik voor je kan betekenen. Ik hoor graag van je!
I’m Feeling Good | All Rights Reserved | Kamer van Koophandel: 69215138
Liefs, Amina
Volg mij:
Facebook – Instagram – Pinterest – Twitter – YouTube – TikTok
Ga naar:
- Mijn Lifestyle blogs
- Mijn Beauty blogs
- Mijn Wonen blogs
- I’m Feeling Good Voor Content Creators
- Over mij & contact
- Collabs
- Feel Good Services
Bedankt voor de duidelijke uitleg over SEO! Je hebt het zeer goed verwoord :) Leuk om te lezen!
Auteur
Dank je wel Bryn, wat een mooi compliment! Ik zocht trouwens gisteren iets over Trustflow en jij staat dan gewoon bovenaan in Google. Dus je mag er op het gebied van SEO zelf ook wezen, hahaha! ;-)