Een Over Mij pagina is vaak de laatste pagina waar een ondernemer aan begint, voordat de website live gaat. Ik ken mensen die ‘m zelfs veel later geplaatst hebben. En dat is niet voor niets. Het is echt iets waar je even voor moet gaan zitten. Waarom is het vaak zo’n klus om die pagina te schrijven? We kennen onszelf toch als de beste? We weten toch heel goed wat we willen bereiken met onze business? En toch is het heel begrijpelijk! Want tijdens het schrijven kunnen er allerlei vragen naar boven komen. Wat zet ik er nou wel en niet in? Hoe persoonlijk word ik? Is zakelijk blijven beter? Vertel ik in de ik- of hij/zij-vorm? No worries: ik geef je 10 tips om een fantastische Over Mij pagina te schrijven!
Hoe schrijf je een goede Over Mij pagina: 10 tips!
1. Blijf dicht bij jezelf
Wanneer je een Over Mij pagina schrijft, is het belangrijk dat je heel dicht bij jezelf blijft. Dat je weergeeft wat jij belangrijk vindt en wat jouw drijfveren zijn voor jouw onderneming. Als je authentiek en dus oprecht bent, komt je ook sneller bij jouw ideale klant! Wanneer je open en eerlijk bent, jouw eigen levensweg bewandelt, dan komt dat ook nog eens heel sterk over. Klanten die jouw persoonlijkheid en onderneming waarderen en zichzelf hierin herkennen, zullen dan eerder voor jouw business gaan.
2. Get to the point
Stel je kort voor maar vertel daarna meteen wat je doet. Waar jij mensen mee kunt helpen. Het is natuurlijk een Over Mij pagina, maar dat betekent niet dat potentiële klanten hele romans over je willen lezen. Een klant wil snel zien of hij/zij bij jou goed zit.
3. Zorg dat de Over Mij pagina aan jouw ideale klant of doelgroep gericht is
Zorg ervoor dat jij vertelt over je business alsof je tegen je ideale klant of doelgroep praat. Als je dat doet, zal jouw ideale klant ook sneller een dienst van je afnemen. Ben je een heel informeel persoon en wil je ook informele klantenrelaties opbouwen? Praat dan niet heel zakelijk en ontzettend formeel, want de kans is groot dat je dan mensen aanspreekt, die dat ook zijn. En dat is niet jouw doelgroep. Ga er daarom ook echt even voor zitten. Neem je tijd, want deze pagina is heel belangrijk. Kom je er niet uit? Ik help je graag! Onderaan dit blog vind je mijn contact gegevens.
4. Wees persoonlijk
Wees persoonlijk en eerlijk. Laat gerust een stukje van jezelf zien op deze pagina. Mensen denken vaak dat je op business-level gesloten moet zijn. Niets is minder waar. De best gelezen blogs zijn bijvoorbeeld nog altijd de persoonlijke blogs. Dus laat iets meer van jezelf zien! Waarom ben je gaan doen wat je doet? Miste je iets in je werk in loondienst waardoor je dit bent gaan doen? Welk pad heb je bewandelt voordat je met je onderneming begon? Wat zijn jouw positieve eigenschappen die het verschil kunnen maken? Waarom moet de klant jou kiezen? Dit kan ook een mooi moment zijn om Storytelling in te zetten.
5. Gebruik makkelijke taal en geen jargon
Wanneer er continue moeilijke woorden worden gebruikt en vaktaal, is de kans groot dat een potentiële klant afhaakt. Er zijn natuurlijk altijd mensen die weinig tot geen kennis hebben van de diensten/producten waar jij elke dag mee bezig bent. En terecht. Zij komen bij jou voor hulp, dus zij hóeven het ook niet te weten. Denk daar dus goed aan en richt je binnen je doelgroep op alle mogelijke klanten.
6. Vertel in de eerste persoon over jezelf
Persoonlijk vind ik het altijd heel raar wanneer ik weet dat iemand een eenmanszaak heeft, maar op de Over Mij pagina vertelt alsof het om een mega concern gaat. Vertel liever in de ik-vorm wanneer je alleen bent en maak een Over Ons pagina wanneer je ook echt met meerdere mensen bent. Dat leest veel prettiger. Vermijd ook een tekst geschreven in de hij- of zij-vorm. Je creëert dan afstand.
7. Maak gebruik van interne linkbuilding
De Over Mij pagina is een pagina die vaak gelezen wordt. Het gezegde Mensen willen zaken doen met mensen, niet met bedrijven, geldt gelukkig nog steeds. Op die pagina kun je echter niet alle informatie kwijt die je misschien zou willen. Het wordt dan ook een veel te lang verhaal. Het werkt veel beter om gebruik te maken van interne linkbuilding: links aanbrengen naar andere belangrijke pagina’s. Zo kun je je klanten toch op een snelle manier naar nog meer relevante informatie leiden.
8. Eindig met een call-to-action
Uiteraard wil je dat jouw klanten bij ieder bezoek op je website, ook een actie ondernemen. Het doel van deze pagina is uiteindelijk ook, dat je het vertrouwen van je klanten wint en dat ze een dienst of product van je gaan afnemen. Eindig daarom altijd met een call-to-action: een duidelijke oproep aan de klant om tot actie over te gaan. Wil je dat ze je mailen of bellen? Dat ze van een van je pakketten gebruik gaan maken? Dat ze naar je webshop gaan? Maak dat duidelijk!
9. Deel je Social media kanalen
Omdat deze pagina veelvuldig bezocht wordt, is het ook dé plek om je Social Media kanalen te delen. Maak mooie buttons in plaats van tekst en krijg nóg meer followers en interactie met je klant!
10. Zorg ervoor dat de Over Mij pagina SEO proof is
In dit artikel heb ik laten zien hoe je een goede Over Mij pagina schrijft. Mijn laatste tip, die ontzettend belangrijk is: zorg er naast de 9 genoemde tips ook voor, dat de Over Mij pagina SEO proof is! Oftewel: zorg dat jouw ideale klant jou beter kan vinden in Google. Ben je ondernemer en heb je hulp nodig bij het starten met bloggen? Neem dan contact met mij op! Ik hoor graag van je!
Copyright © 2017
I’m Feeling Good | All Rights Reserved | Kamer van Koophandel: 69215138
Ga naar:
- Mijn aanbod: Blog Consultant
- Mijn Lifestyle Blog
- Mijn Referenties
HAPPY WEEK!
Liefs, Amina
Facebook – Bloglovin’ – Instagram – Pinterest – Twitter – Youtube