Girlboss | 8 Tips om kosten te besparen als je vanuit huis werkt

mijn 8 tips hoe jij (nog meer) kosten kunt besparen als je vanuit huis werkt!

Steeds meer mensen werken vanuit huis of krijgen de mogelijkheid van hun leidinggevende om thuis te werken. Thuiswerken in de ochtenden kan bijvoorbeeld in de Randstad een goed alternatief zijn om te kunnen dealen met de toename van files. Maar ook steeds meer succesvolle Girlbosses runnen hun business vanuit huis. Een fantastische ontwikkeling vind ik. Who run the world? Yep! Ook ik run I’m Feeling Good vanuit huis en dat scheelt me een hoop kosten. Maar blijven kijken waar ik op kan besparen vind ik gewoon leuk om te doen. Ook een beetje vanuit mijn ideaal om aan het milieu te denken. Daarom mijn 8 tips hoe jij (nog meer) kosten kunt besparen als je vanuit huis werkt!

Girlboss | 8 Tips om kosten te besparen als je vanuit huis werkt

Tip 1: ga voor een laptop

Laptops gebruiken ongeveer 70% minder energie dan desktop computers. Ook is het produceren van laptops een stuk fijner voor het milieu: er zijn 75 procent minder materialen en grondstoffen nodig dan voor het maken van een desktop.

Tip 2: koop een alles-in-een printer

Met een alles-in-een printer heb je een printer, scanner, fax en kopieermachine in een apparaat. Nog steeds worden deze apparaten voor dezelfde business apart verkocht en dat is gewoon zonde. Deze handigerd gebruikt de helft van de stroom die nodig is om al deze apparaten van stroom te voorzien.

Tip 3: geen stand-by, liever uit

Zet apparaten die je thuis niet gebruikt, uit. Een printer staat vaak stand-by, terwijl die soms weken niet wordt gebruikt. Dat is gewoon zonde. Even helemaal uitzetten dus.

Tip 4: deel van de energiekosten aftrekbaar

De Belastingdienst maakt het mogelijk om als ZZP’er de BTW over de energie terug te vragen. Dit geldt voor dat deel van de energie die je thuis voor zakelijke doeleinden hebt gebruikt. Je business moet dan wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Het is belangrijk om te kijken wat voor soort onderneming je hebt. Kijk dus goed of je hiervoor in aanmerking komt. Bij vragen kun je altijd met de Belastingdienst bellen op 0800-0543. Twijfel je of je wel bij de juiste energieleverancier zit en wil je energie vergelijken? Via deze site kun je gemakkelijk een check doen en van energie overstappen.

Girlboss 8 Tips om energie te besparen als je vanuit huis werkt - flatlay

Tip 5: gooi die gordijnen open

Niet nodig om op donkere dagen meteen met bureaulampen en tl-buizen aan te komen. Gooi lekker die gordijnen open en zorg dat je je home office neerzet op de plek ie het meeste licht heeft. Natuurlijk licht is, zeker als je binnen zit, heel belangrijk.

Tip 6: enkelzijdig printen kan echt niet meer

Net als roken kan enkelzijdig printen eigenlijk echt niet meer. Denk aan het milieu en al die mooie bomen. Beter nog: print gewoon helemaal niks meer en probeer alles zoveel mogelijk digitaal te doen.

Tip 7: zet de ene helft van het huis qua verwarming helemaal uit

Op deze manier besparen wij ieder jaar echt wel flink. Ik werk in de woonkamer want:

  • het warmst
  • meeste licht
  • alles binnen handbereik aan ontspanning wanneer ik een break nodig heb (TV, Netflix, grote hoekbank, balkon)

Wij hebben op de gang, in de keuken en in de badkamer de verwarmingen uitgezet. Om de simpele redenen dat we daar gewoon vaak te kort zijn of dat het al snel op die plekken vanzelf warm wordt wanneer we douchen of koken. De gang is, inderdaad, een doorgang en daar blijven we ook niet vaak hangen. Als het streng vriest, zetten we wel alle radiatoren open.

Tip 8: spreek af met een klant in een cafeetje

In eerste instantie lijkt het alsof je meer tijd en geld kwijt bent met een meeting in een gezellig cafeetje. Maar niets is minder waar! Daar met een klant afspreken heeft veel voordelen:

  •  je krijgt weer eens een keer frisse lucht
  • je bent minder tijd kwijt aan het zelf zetten van koffie/thee/versnaperingen
  • je kunt sneller to the point komen en bent meer gefocused dan thuis. Anders heb je met je potentiële klant (want je weet van tevoren nog niet of het tot een overeenkomst gaat komen) ’t voor de zoveelste keer over je inrichting (insert eyeroll)
  • de gezellige sfeer van een cafeetje kan sneller zorgen voor een nieuwe opdrachtgever
  • het is een neutrale plek, dus veiliger
  • wanneer je je business meetings standaard op dezelfde leuke plekken hebt, bouw je ook een band op met het personeel. En geloof me, die contacten zijn altijd handig!

 

HAPPY WEEK!

Heb jij
nog een goede
bespaartip?

Let me know!

 

 

 

Dit artikel is in samenwerking met
  Easyswitch geschreven en is een editorial.
Hierdoor blijft deze blog actief en werkend.
Bedankt voor je support!
Lees voor meer informatie mijn disclaimer.

Delen:

8 Reacties

  1. 20 maart 2018 / 23:17

    Volgens mijn bespaar niet alleen tijd maar ook geld, Ik wek zelf niet vanuit huis maar dit zou ik zelf ook wel kunnen gebruiken… xxx

    • Amina
      Auteur
      21 maart 2018 / 18:16

      Wat leuk om te horen dat je er iets aan hebt, dank je wel! Liefs!

  2. 21 maart 2018 / 07:21

    Handige tips. Vooral de verwarming uitzetten is een goede, doe ik nu nooit..

    • Amina
      Auteur
      21 maart 2018 / 18:17

      Wat leuk om te horen dat je dit handig vindt Dionne, dank je wel! Liefs!

  3. 21 maart 2018 / 09:43

    Wow, ik wist niet dat een laptop zoveel beter was voor het milieu! Is mijn Macbook toch ergens goed voor ;)
    De verwarming in andere kamers uitzetten is een goede, daar heb ik nooit over nagedacht. Ik draai altijd maar aan die thermostaat. Nu moet ik wel zeggen dat ik het vaak zolang mogelijk uitstel om mijn verwarming aan te zetten. Meestal trek ik eerst nog wat warmers aan.

    Verder werk ik niet vanuit huis (aangezien ik lesgeef en studeer), maar als ik moet leren voor tentamens, doe ik dit vaak wel thuis of in de bibliotheek.

    • Amina
      Auteur
      21 maart 2018 / 18:24

      Jaaaa, zeker beter om een Macbook te hebben hoor! Ja, krijg leuke reacties inderdaad dat mensen die niet thuiswerken hier ook wel wat aan hebben. Super om te horen. Liefs!

  4. 21 maart 2018 / 20:20

    Wat een fijne tips! Ik werk momenteel af en toe een dagje thuis, maar zit eigenlijk veel bij klanten.
    Het lijkt mij echt chill om meer thuis te werken… hopelijk heb ik hier in mijn toekomstige carriere ook meer gelegenheid toe.
    Vind het ook gewoon fijn om lekker de thee/drankjes/lunch net wat gewoon zelf te kunnen bepalen thuis haha. Klinkt misschien als iets onbenulligs, maar kan ik echt waarderen. Daarnaast heb je geen reistijd, waardoor je tijd echt mega efficient is. Al ben ik met thuiswerken soms ook wel weer wat eerder afgeleid…

    • Amina
      Auteur
      22 maart 2018 / 22:19

      Hi Ivon! Ik snap je he-le-maal! Het is inderdaad ook heerlijk om thuis je eigen drankjes en lunch klaar te kunnen maken en dat gewoon net zo vaak te pakken als dat je zelf wil. Je eigen tijd indelen. Die autonomie vind ik heerlijk! Love it!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *