Yay! Feel Good Store is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur!

Yay! Feel Good Store is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur!

Feel Good Store is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur!

Yay! Sinds 29 oktober 2021 is Feel Good Store door de keuring van Stichting WebwinkelKeur gekomen! Dit betekent dat Feel Good Store voldoet aan alle belangrijkste Europese en Nederlandse regelgeving op het gebied van koop op afstand.

We dragen dit keurmerk met trots omdat dit nogmaals de betrouwbaarheid van Feel Good Store onderstreept.

Maar met een goedkeuring alleen houdt het niet op. Stichting WebwinkelKeur is een modern keurmerk dat continu blijft toezien op de betrouwbaarheid van haar leden. Zo kunnen consumenten er terecht met klachten en kunnen zij de aangesloten webwinkels (publiekelijk)
beoordelen. Als consument heb je dus veel meer zekerheden bij een webwinkel die is aangesloten bij dit keurmerk.

Niet goedgekeurd

Ik heb een aantal dagen flink moeten ‘zwoegen’ om de keuring te krijgen en het was niet makkelijk. Stap voor stap wordt je webshop gecheckt. Dat lijkt logisch natuurlijk, maar er wordt nauwkeurig naar de overzichtelijkheid, lay out en juridische informatie gekeken. En dit wordt niet voor mij, maar voor jou gedaan. WebwinkelKeur is er echt voor de klanten. Tijdens deze intensieve avonden achter mijn laptop vond ik het soms vervelend om wéér een ‘niet goedgekeurd’ melding te krijgen en opnieuw dingen te moeten aanpassen. Maar ik heb mijn tanden erin gezet en ben elke dag weer met de kritieken aan de slag gegaan. Ik hoorde dingen als: “Er moeten aparte pagina’s komen per informatie item om het overzichtelijk te houden voor de klant”. Dan had ik bijvoorbeeld de ‘Contact & info’ informatie samen met de algemene voorwaarden op één pagina gezet. Nee, kan niet. “Niet overzichtelijk.” Of “Wij willen niet alleen de klachtenregeling (weggestopt) in de Algemene Voorwaarden zien, maar ook op een aparte pagina”. Dus dat heb ik even gefikst. Wanneer je nu het Feel Good Store menu bekijkt, zie je netjes één pagina per onderwerp.

Ik begrijp nu ook heel goed wat precies alle rechten van de klant zijn. In veel webwinkels lees je bijvoorbeeld verschillende procedures voor het retour zenden van producten. Maar wist je dat je 14 dagen de tijd hebt om puur en alleen een artikel aan te melden voor retour? En dat je daarna dus ook altijd nog eens 14 dagen de tijd hebt om het retour te stúren? Je hebt dus 28 dagen in totaal de tijd om je retour aan te melden en retour te sturen. Good to know! Ook voor mezelf wanneer ik zelf online shop (wat ik trouwens ook heel veel doe hahahaha)!

WebwinkelKeur is er vooral voor de klant

Nu, achteraf. ben ik echt heel blij dat ‘iemand met mij mee heeft gekeken”. Eigenlijk zou iedere webshop dit moeten doen. En nee, dit is niet gesponsord, maar gewoon mijn ervaring die ik wil delen. Het is heel fijn dat er een objectieve partij in detail meekijkt (nogmaals, ik kreeg het gevoel dat ze er met name voor de klanten zijn en dat is alleen maar goed) hoe jouw shop in elkaar steekt. WebWinkelKeur zegt ook op hun website: “Als onafhankelijke derde staat Stichting WebwinkelKeur dan ook garant voor de echtheid van de klantbeoordelingen en voor de betrouwbaarheid van haar leden.” Oh ja, ze zijn trouwens heel snel. Als je je aanmeldt kun je gelijk aan de slag met het in orde maken van je webshop en als je je shop indient ter goedkeuring, wordt dat ook heel snel gedaan. Binnen een week had ik uiteindelijk de goedkeuring! Je ziet het keurmerk al meteen aan de linkerkant van iedere pagina op mijn website én in de sidebar op mijn homepage. Op je mobiele telefoon zie je het keurmerk bovenaan iedere pagina, iets kleiner en subtieler.

Kortom weer een extra reden om bij Feel Good Store te shoppen! Enjoy!

Tot snel!

 

 

Wat vind jij van mijn webshop?

Delen:

10 Reacties

  1. Mandy
    14 november 2021 / 10:42

    Ohhh gefeliciteerd!! Wat leuk zeg. Ik zal snel eens een kijkje nemen. En wow heftig! Ik wist niet dat je zo lang de tijd had om te retourneren. Ik dacht als er 14 dagen stond, dat je het binnen 14 dagen moest opsturen.

  2. 19 november 2021 / 16:30

    Lekker bezig en dat is inderdaad wel heel belangrijk, dat klopt. Daar ga je de vruchten wel van plukken denk ik :)

  3. 10 februari 2022 / 14:55

    Ahh wat super leuk zeg. En kan me voorstellen dat het fijn is dat er even iemand meegekeken heeft. Succes met je shop!

  4. 11 februari 2022 / 10:35

    Gefeliciteerd met je keurmerk zeg! Wat fijn dat het gelukt is. Ik snap ook heel goed dat je het graag wilde hebben, want het boezemt toch vertrouwen in.

  5. Linda schrijft 't op
    11 februari 2022 / 15:28

    Ja je wordt niet zo maar goed gekeurd, ik heb er vroeger ook een gehad. Op zo ’n mooi keurmerk kun je trots zijn.

  6. 13 februari 2022 / 21:32

    Wat leuk zeg, van harte gefeliciteerd! Ik ga eens een kijkje nemen in de store.

  7. 16 februari 2022 / 16:44

    Interessant om te lezen hoe je zo’n keuring kunt krijgen. Gefeliciteerd

  8. 18 februari 2022 / 13:41

    Ja, ik kan mij voorstellen dat er heel wat bij komt kijken. En dat lijkt mij best pittig eerlijk gezegd. Op de een of andere manier vind ik mijzelf niet zo technisch ingesteld (terwijl dat volgens anderen wel meevalt). Ik vind je webshop er heel professioneel uitzien en ik zie ook een aantal mooie sieraden die erg leuk zouden passen bij mijn stijl! Aan de andere kant moet ik altijd goed opletten. Met name bij oorbellen moet het puur goud of zilver zijn. Zelfs verguld kan al voor een soort van allergische reactie zorgen.

  9. Caroline
    18 februari 2022 / 14:32

    Gefeliciteerd met je keurmerk, toch weer een stukje extra bevestiging dat je alles goed hebt geregeld en je webshop betrouwbaar is.

  10. 22 februari 2022 / 08:50

    wauw wat gaaf en gefeliciteerd en ik ga snel een keertje bij kijken :D en blij te horen dat het toch allemaal goed gekomen is!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.