Waarom is Blogbuilding zo belangrijk?

Waarom is Blogbuilding zo belangrijk?

Wanneer je een onderneming hebt, heb je het al druk zat. Inkoop, verkoop, je personeel, mails beantwoorden, adviezen geven, de financiën, aangiftes, vergaderingen, Social Media…ook nog een beetje in de gaten houden wat de concurrentie doet…pfff…druk druk druk. En dan is dit nog maar een kleine greep uit de stápel werkzaamheden van een ondernemer! En tóch, als je nog beter gevonden wilt worden als bedrijf en in Google…hoort Blogbuilding daar ook echt bij!

Waarom is Blogbuilding zo belangrijk?

Blog blog blog!

Google houdt van beweging op websites. Wanneer je bijvoorbeeld een webshop hebt, waarin je zo nu en dan artikelen vervangt, verplaatst of verwijderd, dan is dat niet de beweging waar we bij SEO en Google aan moeten denken. Dan hebben we het echt over teksten, over content. En niet een paar regeltjes tekst bij een product. Nee, het liefst informatieve blogs. Regelmatig je kennis delen. Je bezoekers meenemen in je missie of visie. Mét een goede leesbaarheid en SEO. Zelf vind ik het heel fijn wanneer ik zie dat een bedrijf dat ik volg, blogt over dingen die ik als bezoeker relevant en interessant vind.

Hunkemöller

Neem Hunkemöller bijvoorbeeld. Zij doen aan zakelijk bloggen. In die artikelen zetten ze de ene keer een collectie in de spotlights, vertelt ambassador Carolina een andere keer hoe zij het wekelijkse sporten ervaart (met een prachtige foto van haar in HKMX sportkleding) enz. enz. Ik shop daar, maar ik ga ook gewoon wel eens ‘langs’ om de blogs te lezen. En dat is wat een merk het liefste wil. Dat het merk leeft, de website veel bezoekers trekt (potentiële klanten en conversie), dat de brand ertoe doet. Dus niet alleen “ik ga er even een bikini scoren”…maar dat het merk echt een lifestyle wordt. Daar is Hunkemöller naar mijn mening in ieder geval heel goed in geslaagd.

Maar waarover dan?

Je kunt als bedrijf en merk over zoveel dingen bloggen! Deel je kennis! Heb je tips waar je je bezoekers blij mee kunt maken? Deel het! Heb je informatie over een product waar je klanten wat aan hebben? Zeg het! Maar ook bij onduidelijkheden over je dienst of product kun je zakelijk bloggen inzetten. Stel: je hebt een honden uitlaat service en je irriteert je er soms geel en groen aan dat mensen je weer niet alle nodige informatie hebben gegeven over hun hond. Zodat je weer voor verrassingen bent komen te staan. Maak dan een blog met bijvoorbeeld als titel: “10 dingen die heel belangrijk zijn wanneer je een honden uitlaat service inschakelt” of nog pakkender “5 dingen die u als klant kunt vergeten, maar heel belangrijk zijn voor uw hond en voor mij” en stuur een link van het artikel bij iedere aanmelding mee, aan de nieuwe klant. Minder ergernissen voor jou, meer informatie voor de klant (belangrijk!) en méér beweging op jouw website! WIN-WIN-WIN!

Blogbuilding…maar daar heb ik toch helemaal geen tijd voor?

In dit artikel heb ik kort uitgelegd waarom Blogbuilding zo ontzettend belangrijk is. Wil je nóg beter ranken in Google? Wil je ook wekelijks steengoede blogs hebben, maar heb je daar zelf absoluut geen tijd voor? Neem dan contact met me op! Ik hoor heel graag van je!

Copyright © 2017
I’m Feeling Good | All Rights Reserved | Kamer van Koophandel: 69215138

Ga naar:

 

HAPPY WEEK!

Liefs, Amina

I'm Feeling Good logo

FacebookBloglovin’InstagramPinterestTwitterYoutube

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge