Hoe creëer je sterke link building: 5 tips!

Hoe creëer je sterke link building: 5 tips!

Een sterk onderdeel van je Search Engine Optimization (SEO) is link building. Als ondernemer heb je daar vast wel eens van gehoord. En dat het superbelangrijk is. Links bepalen voor een groot deel je succesfactor: wanneer externe websites vaak linken naar jouw site betekent dat voor Google dat je website veel waarde heeft. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Hoe creëer je nou sterke link building? Ik geef je 5 tips!

Hoe creëer je sterke link building: 5 tips!

Google ain’t stupid!

1. Content is King

Natuurlijke links zijn eigenlijk dé links waar we als artikel- en blogschrijvers naar streven. Dit zijn de links die natuurlijk worden gegeven door externe websites. Ook wel externe link building genoemd. Wanneer je waardevolle content schrijft, zullen websites naar je artikel en/of website linken. En dat moet je hebben. Google vindt link building op organische (natuurlijke) en gelijkmatige wijze echt geweldig! EEN LINK BUILDING DON’T: Google gruwelt ervan wanneer er ineens vanuit alle hoeken en gaten van het internet links naar jouw website verschijnen. Ga ook geen links kopen om je website te boosten. Google ain’t stupid!

2. Maak een Twitter acount aan

Ja! SEO kan soms ook heel simpel zijn: je hebt gewoon de mogelijkheid om 2(!) keer aan kwalitatieve link building te doen, dat gewoon 0 moeite kost. Dit doe je door bij je profiel zowel in je ‘bio’ als bij ‘website’ jouw website URL te plaatsen. Er zijn allerlei bedrijven actief op Twitter die informatie aan het vergaren zijn over Twitter-gebruikers. Deze bedrijven bezitten vaak een hoge domain authority. Wanneer ze op jouw profiel stuiten, heb jij weer een paar mooie links te pakken! EEN LINK BUILDING DO: word lekker actief op Twitter en plaats daar ook altijd een link naar je nieuwe blog.

3. Creëer backlinks

Ja, reageren op blogartikelen werkt ook nog steeds. Maar Google houdt wel goed in de peiling of het logisch is op welke posts je reageert, of dat je gewoon maar op 1001 willekeurige websites “This is awesome!” plaatst. Nogmaals: Google ain’t stupid. Ik ben naast blog consultant en SEO tekstschrijver ook Lifestyle blogger. In het weekend besteed ik daar mijn volle aandacht aan. Ik reageer altijd terug op lezers/volgers die reageren op mijn artikelen. Als een groot bedankje voor hun reactie. Daarnaast probeer ik ook ‘langs te gaan’ bij bloggers die ik leuk vind en die ik bewonder. Op deze manier zorg ik ook voor backlinks naar mijn site. EEN LINK BUILDING DON’T: je reactie helemaal volstoppen met (commerciële) keywords…een dikke no no! Prikt Google echt zo doorheen.

4. Schrijf een geweldig gastblog

Google houdt van natuurlijk linken. Schrijf een goede gastblog op een website die relateert aan jouw niche. Wanneer je dan ook nog eens een website kiest met een hoge autoriteit, heb je meer kans op traffic. En jouw credibility stijgt! EEN LINK BUILDING DON’T: een geweldig gastblog schrijven over een lipstick als beautyblogger op bijvoorbeeld een speelgoed website. Dat ligt te ver af van je niche en Google snapt dat niet helemaal.

5. Gewoon doen: vragen!

Deze methode werkt ook nog steeds: gewoon vragen om een link. Schrijf mooie overzichtscontent, waarin je bijvoorbeeld verwijst naar websites die je geweldig vindt (en in jouw niche passen) met een hoge authoriteit. ‘De 10 beste Fashion bloggers’, of ‘De 10 meest inspirerende artikelen over kerst’. Stuur een linkje naar de bloggers/schrijvers/influencers in kwestie en vraag of ze dit linkje naar het artikel (betaald) willen plaatsen op hun website en/of Social Media. Influencers en bloggers vinden het vaak erg tof om dit compliment of een mooi overzicht op hun kanalen te delen. EEN LINK BUILDING DO: blijf bij jezelf. Ga oprecht content schrijven wanneer je geïnspireerd bent geraakt door mensen die je echt leuk vindt en bewondert. De interactie gaat dan als vanzelf en het komt veel natuurlijker over wanneer je dan influencers uit je niche vraagt je linkje te delen.

Wat zijn de beste links?

Onthou: probeer linkjes te verkrijgen van sites die autoriteit hebben, relevant zijn en een hoge kwaliteit hebben.

Kwantiteit of kwaliteit?

Kwaliteit is ALTIJD beter dan kwantiteit. Toen The Guardian in een artikel linkte naar Yoast.com, kreeg Yoast plotseling een megahoeveelheid verkeer naar hun website. Door dat ene linkje! En kwaliteit betekent ook dat dat een tijdje duurt: niet te snel en op een eerlijke manier uitgevoerd.

Wil je weten hoe jij aan kwalitatieve link building kunt doen met jouw product of dienst? Neem dan contact met me op! Ik hoor heel graag van je!

Copyright © 2017
I’m Feeling Good | All Rights Reserved | Kamer van Koophandel: 69215138

Ga naar:

 

HAPPY WEEK!

Liefs, Amina

I'm Feeling Good logo

FacebookBloglovin’InstagramPinterestTwitterYoutube

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge